Aankondiging maken

Introductie

In dit artikel leggen we je uit hoe je een aankondiging kunt aanmaken in onze telefooncentrale. Een aankondiging is simpelweg een audiofragment met een follow-up. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een welkomstbandje waarnaar de klant doorgaat naar een wachtrij. 

 

Stap 1

Log in op je telefooncentrale met de inloggegevens welke je des tijds van ons hebt ontvangen.

 

Stap 2

Alvorens we de aankondiging kunnen maken, dienen we eerst een audiobestand te uploaden. We doen dit door te navigeren naar Settings -> Voice Prompts -> Opnamebeheer. Hier kan je een naam en geluidsbestand uploaden. Hulpmiddelen voor een digitale stem zijn Amazon Polly.

foto1

 

Stap 3

Nu we een audiobestand hebben aangemaakt kunnen we de aankondiging aanmaken. Navigeer hiervoor naar PBX -> Incoming Calls -> Aankondigingen

 

foto2


Stap 4

Nu kunnen we de aankondiging gaan instellen. Stel een naam (omschrijving) in en kies je zojuist geuploade opname. Vervolgens kunnen we nu kiezen wat er moet gebeuren ná het afspelen van het bandje. Indien je geen extensie of wachtrij heb aangemaakt, zie je hier weinig opties. In dit geval willen we enkel testen of het bandje werkt en kiezen wij daarom voor 'Terminate Call -> Music on hold'. Weet je niet hoe je een extensie of wachtrij aanmaakt? Raadpleeg dan onze andere helpartikelen.

foto3

 

Je hebt nu je aankondiging aangemaakt, gefeliciteerd! Je kunt er bij je inkomende route (zie andere handleiding) nu voor kiezen om alle inkomende belletjes direct naar deze aankondiging te laten verwijzen en vanuit daar door te verbinden naar een extensie of wachtrij.

 

Is het niet gelukt? Stuur ons dan een e-mail op support@4allbusiness.nl of maak een ticket aan in je klantenpaneel.


Was this article helpful?

mood_bad Dislike 4
mood Like 0
visibility Views: 430