Een wachtrij instellen

Introductie

In dit artikel gaan we je uitleggen hoe het aanmaken van een wachtrij in zijn werking gaat. Een wachtrij is het meest handige binnen de telefooncentrales. Je verwelkomt iemand, zet hem/haar in de wachtrij met een wachtmuziekje en laat diverse extensies rinkelen. Genoeg instellingen. Met dit stappenplan ken je de basis van een wachtrij!

 

Stap 1

Log in op jouw telefooncentrale met de inloggegevens welke we je des tijds hebben gestuurd.

 

Stap 2

Navigeer in het menu naar PBX -> Call Center -> Wachtrijen

foto1

Stap 3

Nu gaan we de wachtrij instellen. We geven de wachtrij een unieke extensie, zodat we naderhand ook mensen na het opnemen van een bellettje weer terug in de wachtrij kunnen zetten. Je kunt, zoals je ziet, heel veel dingen instellen. Je kunt dit allemaal zelf uitvogelen en uitproberen. Zodra je je muis op een bepaalde optie houd, krijg je direct een toelichting te zien van wat het doet. In de onderstaande afbeelding kan je een beetje zien hoe een wachtrij er normaliter uitziet;

foto2

 

Stap 4

Je kunt bovenin het tabje 'aankondigingsinstellingen' ook nog een hele hoop instellen. Zo kan je de positie laten weten aan de beller en regelmatige aankondigingen instellen. Ook kan je de gemiddelde duur van de wachtrij laten horen aan de gebruiker. Al deze settings kan en mag je volledig naar eigen wens instellen. Speel hier dus een beetje mee.

 

Stap 5

In deze stap slaan de wachtrij op en gaan we ervoor zorgen dat inkomende belletjes direct worden gestuurd naar de door ons aangemaakt wachtrij. Je klikt allereerst, zoals altijd, weer op 'Save'. Vervolgens navigeer je naar PBX -> External -> Inkomende Routes.

foto3

 

Stap 6

Een veel gemaakte fout, bij alles, is dat mensen denken dat hun voorgaande gemaakte instellingen verdwenen zijn. Dit is immers niet zo. Standaard navigeer je naar een venster waarbij je nieuwe instellingen kunt toepassen. Doe dit echter niet als je iets wil wijzigingen. Je doet dit door rechtsboven op de hamburger te klikken. Je ziet dan je voorgaande gemaakte routes of instellingen.

foto4

 

Stap 7

We stellen nu in dat alle inkomende routes direct naar je aangemaakte wachtrij gaan. Doe dit onder het tabje 'Inkomende Ontvanger'. Je kiest dan voor 'Wachtrij -> Jouw wachtrij'.

foto5

 

Gefeliciteerd! Je hebt nu een wachtrij aangemaakt en je inkomende route aangepast om alle belletjes direct naar deze wachtrij door te verbinden.

 

Ben je er niet helemaal uitgekomen? Stuur ons dan je probleem of vraag naar support@4allbusiness.nl of per ticket via het klantenpaneel.


Was this article helpful?

mood_bad Dislike 0
mood Like 0
visibility Views: 216